Dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

07 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag was helaas de laatste dag dat we in New York waren. Ik had donderdagavond tegen Kishore gezegd dat hij me niet wakker hoefde te maken en of hij een beetje rustig aan kon doen. Ik had mijn slaap namelijk hard nodig en had mijn wekker gezet op 9 uur. Het ontbijt hadden we afgezegd voor de laatste ochtend, omdat we ergens anders wilden ontbijten en de conspiracy onzin van de hoteleigenaar Jeremy wel beu waren. Toen werd ik ineens rond 10 uur wakker. Ik had oordoppen ingedaan voordat ik ging slapen en Kishore had mijn wekker op snooze gezet. Dat was iets teveel van het goede, maar ik was toch mooi uitgeslapen. Achteraf gezien maar beter ook, want sinds die nacht heb ik het vrij lang zonder slaap moeten doen. Daarover later meer.

Afijn, ik werd dus iets te laat wakker en de rest was al weg. Ik heb me snel klaargemaakt en ik vond de anderen in de subway. Broodjes aan het eten. De Subway die ook in Nederland te vinden is dus. 'Eat fresh'. Daar heb ik een footlong tuna salad naar binnen geschoven en toen zijn we met een metrostation met zijn vieren richting Times Square gegaan. Donderdagnacht had het weer flink gesneeuwd en ook vrijdag sneeuwde het keihard en leek het wel een sneeuwstorm. Ik ben dus met de dames naar Times Square gegaan en heb daar even in wat winkels gezeten. Zelf had ik niet echt zin meer in shoppen. In de tijd dat ik in de forever 21 zat te chillen heb ik mooi een paar kaartjes geschreven voor de familie.

Op de planning voor die dag stond Central Park en Brooklyn Bridge. Rond de middag hebben we afgesproken met de andere helft van de groep in de Nintendo World Store. Zij waren die ochtend naar Central Park geweest en vertelden me dat je alleen maar sneeuw zag, een halve meter hoog. In de stad wordt natuurlijk fanatiek zout gestrooid (echt fanatiek, met zoutkorrels zo groot als pinda's. En veel ook.) maar in het park blijft alles gewoon liggen. Ik heb er daarom voor gekozen om Central Park over te slaan en met hun mee te gaan naar Brooklyn bridge. Eerst moest ik nog langs de MAC (cosmetics) om daar wat (goedkope) make-up te kopen, ik had weer een lijstje gekregen van Zoé. Natuurlijk hadden ze maar 1 van de 2 lipsticks, en ben ik naar het Saks warenhuis gegaan om daar de andere te halen. Niet dat dit iemand boeit, maar toch.

Toen dat klaar was zijn we in de metro gestapt om naar Brooklyn Bridge te gaan. In de metro hebben we een hele vriendelijk meneer ontmoet die ons graag naar de brug bracht. Hij is zelfs nog een heel stuk met ons meegelopen terwijl hij zijn appartement al voorbij was, en ik heb een leuk gesprek met hem gevoerd. Toen het al donker begon te worden zijn we begonnen met onze tocht over de Brooklyn Bridge. Er lag een flinke laag sneeuw op de brug, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Het uitzicht was echt fantastisch. Vanaf de brug zagen we op een gebouw staan dat het op dat moment -7 graden celcius was. Ik was dan ook blij dat ik muts en handschoenen had meegenomen die ochtend. In tegenstelling tot alle mutsdragende hipsters in Nederland had mijn muts wel degelijk nut. Op de brug hebben we wat foto´s gemaakt en toen we de brug over waren heb ik de ranzigste wc in mijn leven bezocht, namelijk die in het metrostation vlakbij de brug. Echt, goor. Ik zal het maar niet beschrijven. Toch beter dan in m´n broek plassen though.

We hebben bij John's Pizzeria gegeten, dat moest de beste pizzeria van New York zijn. Dat was eigenlijk de enige plek waar de mensen onvriendelijk waren (het personeel en de eigenaar). De pizza's waren matig. Die avond mijn tas ingepakt, en om 3 uur ´s nachts haalde de taxi ons op zodat we om half 8 konden vliegen. Achteraf hadden we de taxi iets te vroeg laten komen, maar beter iets te vroeg dan iets te laat. Ik had besloten om die avond niet te gaan slapen, zodat ik lekker in het vliegtuig zou kunnen slapen. Nou dat ging mooi niet door. Voordat we vlogen heb ik mijn eerste gezonde maaltijd van die week gehad, yoghurt met grenola en bessen en daarna een salade. Samen met een flesje water 20 dollar. Oke dan. Tijdens de vliegreis heb ik een klein beetje geslapen, maar niet de volledige reis zoals ik gepland had. Dit keer gelukkig geen kind achter me. Goodbye NYC. Hoe vet je ook was, ik ruil je in voor de lente.

Ik ben heel tevreden met wat ik allemaal gezien en gedaan heb, en vind NYC een hele vette stad met nog vettere mensen (positief bedoeld; letterlijk vette mensen heb ik tot nu toe minder gezien dan ik had verwacht). Op naar de zon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6013

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: