Dag 3 & 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

04 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Omdat ik gisteren laat thuis was en vanmorgen weer op tijd ben vertrokken, ben ik er niet aan toe gekomen om een nieuw verslag te typen. Daarom nu een dubbele! Het lijkt inmiddels al een week geleden, maar ik zal zo goed mogelijk proberen om te vertellen wat ik gisteren en vandaag gedaan heb.

Gisteren (dinsdag) ben ik met Caitlin, Marloes en Deborah eerst de plek bezocht waar eerst het WTC stond. Er staat nu een 9/11 memorial, dat was best indrukwekkend. Op de plaats van één toren is nu een groot gat met daarin water. Als ik het zo beschrijf klinkt het best raar, maar voor een foto zoeken jullie maar op google. Ernaast hebben ze een nieuw WTC gemaakt, ´One World Trade center´. Een enorm hoog gebouw, in de plaats gekomen voor het oude World Trade Center.

Na het bezoeken van de 9/11 memorial zijn we met zijn vieren naar het zuiden gegaan, naar Noho om precies te zijn. Daar hebben we eerst bij een diner geluncht. Mijn lunch bestond uit een dikke hamburger met patat. Prima lunch voor een Amerikaan. We moesten eerst bij de deur wachten tot er iemand wegging, voordat we konden zitten. De eigenaar was een Griek, die vanuit Griekenland naar Amerika was gegaan om daar geld te verdienen voor hem en zijn vrouw. Toen trouwde ze met een andere man. Na een jaar of 30 zit hij nog steeds hier. Hij noemde ons ´Three beautiful women, one superman´ haha.

In de middag hebben we allerlei winkels bezocht. En als je met mij gaat winkelen dan hoef je niet verwachten dat je zo klaar bent. Niet omdat ik zoveel koop, maar omdat het zo lang duurt en ik zo moeilijk kan beslissen. Toen we bijna neervielen zijn we een Mexicaans restaurant ingedoken en hebben daar heerlijk gegeten. Wat ik had leek een soort kapsalon maar dan met stukjes steak en patat met kaas en een of andere Mexicaanse saus erover. De sneeuw was inmiddels veranderd in een vieze natte bende. We zijn naar huis gegaan en toen was de dag ook wel voorbij.

Vandaag naar het vrijheidsbeeld geweest met een ferry. Dat was echt heel vet. Daar in de buurt waren veel eekhoorns, die je uit je hand kon laten eten. Ik had gelukkig nog een zak jumbo noten in m´n tas zitten, en als je een nootje in je hand hield klommen ze zo via je broek omhoog om die te pakken. Super lief. Ik vraag me wel af hoe die beestjes zo slank blijven als je ziet hoeveel noten ze opvreten. We zijn met de boot naar het ´Liberty Island´ gevaren en we zijn in de voet van het vrijheidsbeeld geklommen. Dat voelde wel apart, ik had niet verwacht dat ik ooit in het vrijheidsbeeld zou lopen. Het uitzicht vanaf het eiland was echt heel gaaf, een hele mooie skyline van de stad.

We zijn vervolgens over wall street richting het ´Grand Central´station gelopen, een erg mooi en groot station. Wat ik apart vond was dat er middenin dat station een Apple Store zat. Toch handig, kon ik even gebruik maken van hun gratis wifi om te facetimen met mensen. De rest van de groep is toen verder gegaan om later het Apollo theater te bezoeken, ik ben toen mijn eigen gang gegaan en ben nog even langs de Supreme winkel gegaan, waar ik een overhemd heb gekocht. Toen ik ergens een subway inging zat daar ook ineens een K-Mart, daar heb ik skitttles gekocht. 400 gram was de kleinste zak die ze hadden. Prima!

Ik ben met de metro naar Brooklyn bridge gegaan, maar toen ik daar aankwam regende het vrij hard en was het al best laat, dus heb ik besloten om weer terug te gaan richting het hotel. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, het is namelijk van onderin naar bovenin de stad, met een paar keer overstappen. Met wat hulp van behulpzame New Yorkers is het allemaal goed gekomen. Ik vond het ook wel relaxed om even alleen te zijn en mijn eigen ding te doen. Ik heb echt genoten van wat er allemaal om me heen gebeurde, gesprekken die ik opving, mensen die muziek speelden op stations, enzovoorts. Heerlijk.

Ik dacht dat ik op het goede station was uitgestapt, maar toen ik op straat kwam bleek ik het niet te kennen. Toen ben ik maar weer ingestapt en ben ik een station verder uitgestapt, maar dat was ook onbekend terrein voor mij. Toen heb ik maar iemand gevraagd in en cornerstore en een oude donkere vrouw heeft me heel duidelijk uitgelegd hoe ik bij het hotel kwam. Zij was super lief, en ik heb daar nog een kwartiertje met haar staan praten over haar zoon, dochter, en het slechte weer dat voorspeld is. Toen ben ik een stuk gaan lopen om bij het hotel gekomen, en heb toen een hele nieuwe kant van Harlem gezien. Met allemaal winkeltjes, kapsalons, plekken om je was te doen. En voor het grootste deel donkere mensen. De sfeer is echt geweldig. Mensen zingen keihard in hun eentje op straat, maken willekeurige leuke opmerkingen, en iedereen is vriendelijk. Ik heb me ook echt geen moment onveilig gevoeld, waar dan ook. I love NY.

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 6004

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: