Vancouver en San Juan Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leon - WaarBenJij.nu Vancouver en San Juan Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leon - WaarBenJij.nu

Vancouver en San Juan Island

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

22 Maart 2015 | Canada, Vancouver

Gisteren (zaterdag) zijn we naar Vancouver geweest. Er stond vrij slecht weer op de planning en toen we vertrokken regende het behoorlijk. Gelukkig stopte de regen toen we de Canadese grens over gingen en werd het steeds zonniger naarmate we Vancouver naderden. Vanaf Bellingham was het niet eens zo ver, ik denk dat we ongeveer anderhalf uur onderweg waren. Iedereen had ons van tevoren gewaarschuwd over de grenscontrole tussen de VS en Canada, maar dat ging verrassend soepel. We konden door een speciale poort voor busjes en nadat we een Canadese stempel (m´n tweede, yes!) in ons paspoort hadden gekregen konden we weer verder. Als je de Duitse grens over gaat is het allemaal net iets anders. Zo is het hier ook. Het lijkt wel erg op elkaar, maar toch leek Vancouver veel Britser dan de VS, vooral wat betreft huizen. Ook hoor je veel meer Britse accenten dan in de VS.

We zijn eerst gestopt bij ´Granville Island´, een eilandje met allemaal kleine winkeltjes, art galleries en een public market met verse vis. We zijn even over de markt gelopen en langs een paar winkeltjes en toen hadden we het wel gezien. Daarna zijn we naar het centrum van Vancouver gereden en ben ik met drie anderen richting Chinatown gelopen. Vancouver is een hele schone, ruime en open stad. Ook buiten Chinatown zag je heel veel Aziaten, 43% van de inwoners van Vancouver is Aziatisch. Des te dichter we bij Chinatown in de buurt kwamen, des te meer zwervers en daklozen zagen we ook. Net als in Seattle. Zwervers kiezen vaak Vancouver om te verblijven, omdat dat de meest zuidelijke plaats in Canada is, en dus de warmste plek van hun land. Chinatown was wel leuk om een keer doorheen te lopen.

Daarna zijn we door het oude district gelopen, waar ook de steam clock staat, een klok aangedreven door stoom. Ik wilde wel graag de Lookout Tower in, maar de anderen niet. Dus ben ik zelf omhoog gegaan (voor 11 CAD, 7 euro ofzo). Ik vind het altijd wel leuk om de stad van boven te zien, dan pas zie je hoe groot de stad eigenlijk is. Bovenin heb ik nog even met Zoé en met Rosa (die met Fabian op een feestje was met allemaal dronken mensen, haha) gefacetimed en wat foto´s gemaakt. Daarna ben ik in mijn eentje nog een stuk door de stad gelopen, en kwam ik bij een station met allemaal cherry blossom trees (ik weet niet hoe het in het Nederlands heet) er omheen, supermooi. De zon scheen inmiddels volop. Onderweg kwam ik nog zwervers tegen die ruzie hadden met elkaar, best grappig. Wel sneu, je ziet ook best veel jongere mensen van mijn leeftijd bedelen. Ik vind het jammer dat ik niet langer in Vancouver was, maar wat ik heb gezien was heel indrukwekkend, ik denk dat ik Vancouver

Daarna zijn we door Stanley park gereden en zijn we weer richting Washington gereden. We kwamen rond 8 uur in Bellingham aan.
Vandaag moest ik weer vroeg op (7 uur) om naar de Ferry te gaan. Vandaag was een vrije dag, dus stelden mijn hosts voor om met de Ferry naar San Juan Island te gaan. Het weer was niet optimaal, maar het begon pas te regenen toen we in de auto zaten op de terugweg. Op de Ferry vaar je langs allemaal (grote) eilanden voor de oceaan, en op San Juan Island zijn we aan land gegaan. We hebben even door het dorpje (Friday Harbor) gelopen en zijn naar het Whale Museum gegaan. Als ik hier een maand later was geweest had ik waarschijnlijk walvissen en orka’s gezien tijdens de ferry ride. In de zomer sowieso. In de haven heb ik een zeehond gezien, die hangt daar blijkbaar al 25 jaar rond in de haven en krijgt van iedereen vis. We hebben geluncht bij een visrestaurant en hebben de ferry terug genomen. Toen we in de ferry zaten zag ik nog een dolfijn langs de ferry springen, vet nice! Toen we weer aan land waren nog een otter. Jammer dat het niet mooier weer was.

Op dit moment eet ik chocola met chili peppers erdoor. Best apart. Ik ben er geen grote fan van. Je proeft het scherpe pas als je het doorslikt. Nou, ik ga slapen. Over een week ben ik weer thuis! Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6008

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: