Donderdag & Vrijdag - Reisverslag uit Bellingham, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu Donderdag & Vrijdag - Reisverslag uit Bellingham, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

Donderdag & Vrijdag

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

20 Maart 2015 | Verenigde Staten, Bellingham

Gisteren en vandaag hebben we geen hele spannende dingen gedaan, vooral naar presentaties geweest van docenten op Whatcom Community College. De eerste presentatie op donderdag was ´The American Roadtrip´. Gegeven door een heel relaxte man, die net als Ulli in Duitsland is geboren en hier al bijna zijn hele leven woont. Ik weet niet hoe we erop kwamen, maar het begon met een grapje over Lynden. Lynden is (zoals jullie hopelijk nog weten) een plaatsje waar veel mensen wonen met Nederlandse afkomst. Het grootste gedeelte van de mensen is gereformeerd, en als je je tuintje niet bijhoudt wordt het voor je gedaan en krijg je een rekening daarvan in je brievenbus. Anyway, hij vertelde dat voordat hier trouwen met iemand van hetzelfde geslacht en het kopen en verkopen van wiet legaal werd, Amsterdam werd gezien als een soort liberale hemel. De grap was dus; ''Do you know why Amsterdam is such a nice place? Because all the assholes moved to Lynden. ''

Hij vertelde ons wat over roadtrips, dat je op die manier veel verschillende culturen van de Verenigde Staten kunt ontdekken, en dat de originele roadtrip vooral te maken had met een pauze van je 9 tot 5 baan door een bus te kopen en onderweg drugs te gebruiken en mensen te ontmoeten en de realiteit even achter je laten. Een voordeel van reizen binnen de VS was dezelfde taal overal, goedkope benzine en lage werkloosheid. Toen. Later deden mensen het omdat er juist geen banen te vinden waren waar ze op dat moment woonden. Sommige mensen verlieten het land omdat ze iets gedaan hadden en daarom vluchtten, sommigen omdat hun hart gebroken was en daarom weg wilden. Hij heeft ons wat nummers laten luisteren over roadtrips en boeken aangeraden.

Op het laatst vertelde hij nog een grap, sommige Beatles nummers enzo hebben geheime berichten als je de nummers terugspoelt. ''What happens when you rewind country music? You get your wife back, your house back, your dog back and your guns back. '' Hij hield wel van domme grappen. Ik ook wel.

Daarna hebben we het kort met Ulli gehad over hoe we het vonden tot nu toe en wat er misschien veranderd moest worden voor komend jaar. Niet heel interessant om over te schrijven.

Toen hadden we even vrij en ben ik met Sjoukje en Gitta naar Woods Coffee gegaan voor een Chai Latte. Woods Coffee zit alleen in Bellingham en de mensen in Bellingham vinden het lekkerder dan Starbucks. Ik proef niet heel veel verschil, en het is beide duur. We zijn nog even door het winkelcentrum gelopen en we waren op zich nog op tijd om terug te lopen naar school, maar er kwam net een bus aan dus namen we die maar. Voorop de bus stond dat ie naar school ging, maar toen de bus de andere kant op reed en de highway op ging kwamen we er al snel achter dat dit de verkeerde bus was, die naar Downtown ging. We zijn ergens op een drukke weg bij een halte uitgestapt en gelukkig kwam er net een bus terug aan, dus zijn we die weg over gerend en al met al waren we toch nog op tijd op school om naar het politiebureau te gaan voor een rondleiding.

Mijn host (Dac) had een rondleiding bij de Bellingham Police geregeld voor ons. Dat was best interessant. Hij was er al een jaar of 10 niet meer geweest, en het was wel mooi om te zien hoe iedereen helemaal enthousiast werd toen ze hem weer zagen. En hij werd er ook heel blij van, dat kon je wel aan hem zien.
Een agent heeft ons rondgeleid door het bureau, en terwijl we daar waren kwam er nog een rare jongen binnen die zei dat mensen hem in elkaar wilden slaan en dat mensen hem hadden aangeraden maar naar het politiebureau te gaan. We hebben gezien hoe het bureau er van de binnenkant uit ziet, een paar verhalen gehoord over hun werk en in een politieauto gezeten. Hij demonstreerde ook zijn sirene. Best wel grappig, je hebt een paar verschillende geluiden in een politieauto (net als in GTA) en ze kunnen dus zelf kiezen welk geluid ze doen. Dus in NY als we allemaal rare sirenes achter elkaar aan hoorden zat er dus gewoon een agent te mixen in z´n auto.

Vandaag hebben we een presentatie over baseball gehad. In voorgaande jaren ging de groep altijd pas in April, maar dit jaar een maand eerder. Daarom was het helaas te vroeg voor whale watching (op de mensen in Walmart na) en is het te vroeg voor het baseball seizoen. Normaal gingen ze altijd naar een wedstrijd, maar daar was het nu dus te vroeg voor. De man die de presentatie gaf (zelf een scheidsrechter en trainer) had volgens mij behoorlijk last van ADHD en lachte na elke zin die hij zelf zei. Hij heeft ons ongeveer drie kwartier verteld over hoe je het beste kunt valsspelen met baseball en hoe je vieze trucjes kunt uithalen met de bal waardoor je de tegenstander in het nadeel brengt. Elke keer betrapte hij zichzelf erop dat hij het steeds over valsspelen had, maar toch kwam hij er steeds weer op terug. Verder vertelde hij nog een beetje hoe je een bal gooit en wat dingen over het spel zelf. Niet echt mijn sport.

Daarna werd ik samen met Gitta en Sjoukje opgehaald door Dac en zijn we om 12 uur ´s middags naar de bioscoop gereden. Daar hebben we ´American Sniper´ gezien, dat moest een hele goede film zijn en dat was het ook. Misschien iets te verhollywoodst, maar wel indrukwekkend. Een waargebeurd verhaal over een Amerikaanse sniper met de meeste moorden als Amerikaanse scherpschutter. Meer zeg ik er niet over, kijk zelf maar.

Als avondeten heb ik heerlijke pasta gehad met garnalen en een salade, elke dag maakt Kelly iets anders en elke dag is het lekker. Vorige week heb ik mezelf gewogen en was ik nog iets van 77, nu ben ik 83 kilo ofzoiets. Dikke prima.

Om dat eten in spieren om te zetten ben ik na het eten naar de sportschool gegaan, dit keer geen naakte mannen gezien, maar ik hoorde wel een harde knal op een gegeven moment en toen ik keek bleek dat een oudere man met fiets en al omver was geflikkerd. Het zadel was eraf gevlogen en hij dus ook. En toen viel het apparaat op hem. Gelukkig was hij ongedeerd.

Nu ga ik maar slapen want morgen gaan we naar Vancouver in Canada! Ik ben benieuwd hoe het daar is. Het moet heel anders zijn dan Amerika als ik iedereen moet geloven. Mijn blogs worden steeds langer geloof ik. Misschien moet ik niet alle onzin in detail beschrijven. Nouja, jullie moeten het er maar mee doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6009

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: