The West Coast - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu The West Coast - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

The West Coast

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

07 Maart 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Rond de middag zijn we aangekomen op het vliegveld van Seattle. We zijn vertrokken van het JFK vliegveld in New York, waar de avond ervoor een vliegtuig is uitgegleden in de sneeuw en dwars door een hek is gereden, bijna in het water. Maar hé, wat is nou de kans dat zoiets twee keer op hetzelfde vliegveld gebeurt met dezelfde vliegmaatschappij? Hoewel, soms gebeuren er wel dingen twee keer met dezelfde vliegmaatschappij… Whatever. Onze vlucht verliep uitstekend, ook al had ik liever de hele vlucht geslapen. Ook hou ik allesbehalve de krappe ruimte in een vliegtuig, ik kan me niet voorstellen hoe Zoé zo lang heeft gevlogen naar Azië.

Seattle voelde gelijk goed. Omdat het een binnenlandse vlucht was zijn we bij aankomst niet eens gecontroleerd, we konden gewoon uit het vliegtuig onze koffer halen en toen stonden we al buiten. De zon scheen heerlijk en mensen liepen in t-shirt rond. Buiten stond de bus klaar die ons naar Bellingham bracht. Tijdens die busreis heb ik een man ontmoet die een huis heeft op Hawaii en op Nieuw-Zeeland. Ik heb een mooi gesprek met hem gehad en kreeg allerlei zelfgemaakte muffins, Draft beer jellybeans en een sigaar uit Honduras van hem. Hij was met zijn vrouwelijke zakenpartner onderweg naar Las Vegas. Hij heeft me allerlei tips gegeven aan de hand van onze planning, waar we goedkoop echt Amerikaans eten kunnen eten wanneer we 'Neil' zouden vragen en dingen die we sowieso moesten bezoeken. En als ik nog een keer toevallig op Hawaii zou zijn moest ik die vrouw bellen, zij heeft een grote visserij daar.

Toen we aankwamen in Bellingham werden we ontvangen door onze gastgezinnen. Mijn gastgezin was precies zoals ik verwacht had. We zijn naar huis gegaan en hebben daar de hele avond gepraat. Mijn gastouders zijn een ouder stel, ze hebben al kleinkinderen. Ze zijn hartstikke aardig, en willen echt alles voor me doen. Ze wil me ook elke dag naar school brengen en weer ophalen. Mijn gastgezin heeft twee honden, en ze passen nu ook nog op een andere hond. Hartstikke leuk!

Omdat ik die nacht praktisch niet geslapen had was ik wel toe aan een goed bed, zonder wakker gemaakt te worden 's ochtends. De hele benedenverdieping is in principe een maand lang voor mij, daar is een ruime woonkamer, een badkamer en een slaapkamer. In eerste instantie zie je alleen een woonkamer (met gashaard en alles), maar als je aan de boekenkast trekt blijkt dat die vast zit aan een deur, waar de slaapkamer achter zit. Best wel grappig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6011

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: