Seattle Day trip & Lazy Sunday - Reisverslag uit Bellingham, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu Seattle Day trip & Lazy Sunday - Reisverslag uit Bellingham, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

Seattle Day trip & Lazy Sunday

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

16 Maart 2015 | Verenigde Staten, Bellingham

Vandaag was het tijd voor een bezoek aan de grootste Amerikaanse stad in de regio, Seattle! We moesten om 09:30 aanwezig zijn voor vertrek richting Seattle, alleen miste er 1 persoon. Gelukkig kwam ze iets na tienen toch nog opdagen, het kwam doordat er op de oude versie van het schema 10:00 stond. Anyway, we zijn met het campusbusje naar Seattle gereden in ongeveer 1,5 uur. Toen we wegreden uit Bellingham was het best slecht weer, er was ook flink wat regen voorspeld. Ook al was het geen geweldige dag, toch bleef het droog. Het eerste wat we zagen bij binnenkomst van Seattle was de Space Needle, het icoon van Seattle. Misschien zijn we verwend met New York, maar die Space Needle viel een klein beetje tegen eigenlijk. Niet heel erg groot, een beetje oud uitziend. De Fernsehturm in Berlijn vond ik bijvoorbeeld indrukwekkender. Maar die zal ook wel jonger zijn.

We zijn met de monorail (net als in Rollercoaster Tycoon, haha) richting de stad gereden waar we langs de eerste Starbucks van de wereld zijn gelopen, waar een flinke rij voor stond. Ongeveer 100 mensen denk ik. Best apart, want in een straal van een kilometer waren ongeveer 3 andere Starbucks’ te vinden. Hipsters. We zijn daarna door Pike Place Market gelopen, een hele grote en drukke markt (binnen) die vooral bekendstaat om het feit dat ze vis naar elkaar gooien. Dat hebben we ook gezien, was wel leuk. Er waren allerlei leuke kleine winkeltjes. We zijn daarna langs de kauwgom muur gelopen, dat was best wel goor. Ik heb er ook even een stukje kauwgom bijgeplakt en toen zijn we snel doorgelopen.

In de stad liepen veel mensen met groene kleren, omdat het bijna St. Patrick´s day is. Ook hebben we nog een optocht gezien met allemaal mensen voor St. Patrick´s day. Seattle is op zich best mooi, maar ik heb wel veel meer zwervers en daklozen gezien dan in NY. Ook jong uitziende mensen die zitten te bedelen. Sommigen zeggen dat de helft gewoon nep bedelt, en daar eigenlijk gewoon veel mee verdienen. Toch viel het wel op dat hier veel meer daklozen waren in de stad. Wel was het echt een relaxte stad om rond te lopen. Leuke mensen.

Toen de rest ging eten zijn Marloes en ik nog in de Space Needle gegaan, en het uitzicht was wel heel gaaf. Toen pas kreeg ik een idee van hoe groot Seattle eigenlijk is. Ik zou er wel willen wonen. Op de reis terug was ik zo moe dat ik nog even heb geslapen in het busje.

Vandaag (zondag) was gelukkig een vrije dag. Het plan was eigenlijk om naar de eilanden te gaan (San Juan Islands) maar omdat gisteren een lange dag was en het toch heel slecht weer is doen we dat een andere keer. Ik heb heerlijk uitgeslapen en zonder ontbijt zijn we naar de IHOP gegaan (International House of Pancakes). Ik moest van Zoé namelijk hashbrowns proberen, dus dat heb ik gedaan. Ik koos voor een ´Breakfast sampler´ met twee eieren, 2 stukken bacon, 2 varkensworstjes, 2 stukken ham, hash browns en 2 pannekoeken. Volgens mij moeten ze in Amerika het aantal calorieën vermelden. Gelukkig bevatte mijn ontbijt maar 1180 kilocalorieën. Daarom heb ik maar geluncht met een hot dog in Cost Co, en heb als avondeten pizza gehad. Hash browns is volgens mij gewoon hetzelfde als rösti rondjes. Misschien smaakt het een klein beetje anders. We zijn daarna een supergrote thrift shop ingegaan, waar ik 2 windbreakers (beide van lokale clubs, Mt. Baker Mountaineers en Ferndale Golden Eagles), een jasje en een corduroy jas heb gekocht. En gelijk maar een extra koffertje voor alle extra bagage op de terugweg. Alles samen voor 30 dollar. Hartstikke blij mee!

De Cost Co is een soort Makro, maar dan meer voor particulieren. Je kunt er eigenlijk alles kopen, en alleen maar in mega grote verpakkingen. Zou wel wat zijn voor mijn vader, hier kun je namelijk 60-rol verpakkingen WC-papier kopen. Of een anderhalve kilo zak M&M’s. of anderhalve kilo amandelnoten. Echt bizar. Canadezen komen hier blijkbaar speciaal voor over de grens en laden hun hele pickups vol met eten, met name melk. Dac raadde me aan om bij Cost Co een hotdog te eten (met een grote cola natuurlijk), die was goed te doen.

Om het ongezonde eten een beetje te compenseren thuis maar een pizza gegeten en na het eten een kilozak chips open gemaakt. Als ik vannacht geen hartaanval krijg ga ik morgen weer gezond leven en sporten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6001

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: