Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leon - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

01 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Het leek zo ver weg, maar de tijd ging sneller voorbij dan ik dacht.

In het derde jaar van mijn opleiding is het de bedoeling dat je één periode besteedt aan het buitenlandverblijf. Dat mocht van alles zijn, van Zuid Afrika tot Australië. Ik heb ervoor gekozen om mee te gaan met een door school georganiseerde reis naar de Verenigde Staten.

Samen met 3 klasgenoten ben ik vanmorgen al vroeg in de trein gestapt om vervolgens met in totaal 9 mensen het vliegtuig te nemen naar New York. Daar zullen we 5 dagen verblijven, waarna we met het vliegtuig naar Seattle zullen vliegen. Vanaf daar worden we opgehaald door onze gastgezinnen, en zullen we drie weken verblijven in Bellingham, ongeveer 90 kilometer vanaf Seattle, aan de westkust van Amerika. In Bellingham staat ons een druk programma te wachten en we gaan ook lessen volgen aan een school. Mijn host family is een echtpaar, en ze hebben al aangegeven dat ze allerlei dingen met me willen ondernemen. Zelfs yoga. Ik ben benieuwd!

De vliegreis op zich is vrij goed verlopen, hoewel het me wel te lang duurde, en ik vlak voor een klein kindje zat. Die zich overigens best goed gedragen heeft. Ik ben alleen als enige bij vertrek op Schiphol én bij aankomst in New York uitgebreid gefouilleerd en ondervraagd over mijn reis naar Amerika. In New York mocht ik nadat de stempel in mijn paspoort was gezet ook meelopen met de ´immigration officer´, waar ik na een poos wachten tussen mensen die ook extra uitleg moesten geven over hun reis en een korte uitleg over het doel van mijn reis eindelijk weer verder mocht.

Het hotel is echt super. Het ´Sugar Hill Harlem Inn´, in Harlem dus. Alles is heel groot. Een grote koelkast, een groot bed, een grote stoel. Het is hier heel rustig op straat, er ligt heel veel sneeuw en de weinige mensen die we tot nu toe zijn tegengekomen zijn heel spontaan en vriendelijk. Ik heb vannacht alleen erg weinig geslapen en door het tijdsverschil ben ik ook nog eens langer wakker, dus ik stop ermee voor vandaag en duik m´n kingsize bed in.

Later meer!

Tags: new york

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5994

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Out of the comfort zone, into the USA

Landen bezocht: